תוכניות העצמה לימודיות של "צמרות"

מרכזי למידה – "יוסיברסיטה" ו"חשבון להצלחה"

בית ספר "צמרות" פותח את שעריו לתגבור תלמידי כיתות ה'-ו' באנגלית ובמתמטיקה.
בבית הספר פועלים רבות לקידום ההישגים במתמטיקה ובאנגלית. קידום הישגים הינו אבן דרך משמעותית בבית הספר בכל מקצועות הליב"ה. קיום בסיס טוב והטמעת מיומנויות יסוד בחשבון ובאנגלית תסייע לתלמידים ותקל עליהם לקראת חטיבת הביניים ובמעבר אליה.

עקב משבר הקורונה והאתגרים שהביאה איתם הלמידה מרחוק, מצאנו שנכון יהיה לתגבר ולבסס נושאים מסוימים שנלמדו ב-ZOOM . על כן פתחנו מרכז למידה לאחר שעות הלימודים, אשר יאפשר לתת מענה מקצועי לצרכים הייחודים של תלמידי ביה"ס באמצעות טיפוח וחיזוק מיומנויות ותפקודי לומד, פיתוח תחושת מסוגלות  והצלחה לימודית על מנת לשפר את ההישגים הלימודיים באנגלית  ובמתמטיקה.

מרכז הלמידה מופעל על ידי מורים מקצועיים ומיומנים בשעות אחר הצהריים. הלמידה מתבצעת בקפסולות ובקבוצות קטנות על מנת לאפשר מענה אישי מותאם פרט לצרכים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה.

אנו מאחלים לתלמידנו למידה חווייתית ומשמעותית והצלחה רבה.

 

קריאה בשטף – בהנחיית צוות המורים

במהלך השנה ובמסגרת מחויבות אישית ושת"פ עם ביה"ס התיכון נווה נחום, יגיעו אחת לשבוע תלמידות מכיתה י' לשבת עם הילדים ולשמוע אותם קוראים, הדרך היחידה להגיע לשטף היא לתרגל ולקרוא בהזדמנויות שונות. דרך הפרויקט ביה"ס מנגיש לילדים את הקריאה.
התלמידות מקבלות הדרכה והנחיות ברורות מצוות המורים לשפה.
הפרויקט מיועד לשכבות ב-ה

 

למידה קצת אחרת

למידה משמעותית יכולה להתרחש בסביבות רבות בתוך הכיתה ומחוצה לה. בתקופה זו בה מרבית התלמידים לומדים אל מול המסכים, בית הספר "צמרות" רואה חשיבות רבה בהוראה בסביבות מגוונות מחוץ לכותלי הכיתה המקדמת מיומנויות רבות בקרב התלמידים, הן מבחינת הכישורים החברתיים והן מבחינת הכישורים הלימודיים.

למידה קצת אחרת מקדמת קשרים חברתיים ופיתוח מעגלי חברות חדשים.
כישורי לומד עצמאי, למידה תוך כדי חקר והתנסות.

בית הספר חרט על דגלו : "להתאמן, להתמיד ולהגשים חלומות".
באמצעות דרכים מגוונות של למידה בה התלמידים מתאמנים על כישורים כה משמעותיים במסגרת בית הספר ומתמידים בהם, בהחלט ניתן להגשים את החלומות!

 

תוכנית – המירוץ לקריאה

בבית ספר "צמרות" אנו רואים את הקריאה כערך בסיסי להצלחה.
אנו מקדמים בבית הספר קהילת תלמידים לומדת שמקדמת את מיומנות השטף והדיוק בקריאה.
בכל סוף שבוע נשלחת לתלמידים פעילות קריאה שבועית. כל ילד קורא את הטקסט (כמובן שכמה שיותר פעמים, יותר טוב) ומתרגל קריאתו, במטרה לשפר את השטף והדיוק של קריאתו.
במהלך השבוע, הילדים קוראים את הטקסט בכיתות ומשתפים את חבריהם בהצלחותיהם.
"להתאמן, להתמיד ולהגשים חלומות"