קרן קר"ב

פעילות קרב פועלת בבית הספר בכל שכבות הגיל. התכניות מעניינות מאוד והילדים מתלהבים ומחכים לשיעורים בקוצר רוח.

להלן תכניות הלימודים שנבחרו לשנה"ל תשע"ט:

 

    • כיתות א- סיפורוטרון וג'ודו.
    • כיתות ב' – מחשבים וג'אגלינג .
    • כיתות ג'- כדורסל ומחשבים
    • כיתות ד'- כדוריד ומחשבים.
    • כיתות ה' – מחשבים וגו'דו
    • כיתות ו' – בני ובנות מצווה וג'אגלינג

ג'ודו – שכבת א', בהנחיית יוני יהב

בשיעורי הג'ודו, הילדים לומדים ג'ודו בסיסי על ידי משחק, במקביל למוסר, כבוד וערכים. כבוד בין תלמיד לתלמיד ובין תלמיד למורה ובין מורה לתלמיד. הפעילות משפרת כושר גופני ,זריזות וקואורדינציה.

סיפורטרון – שכבת א', בהנחיית מיכל ברקוביץ'

בסיפורטרון הקריאה היא חוויה כוללת ומעצימה. היא מתחילה בהתרגשות של פגישת ספר חדש. בסקרנות: את מי נפגוש? לאן נגיע? האם כשנקרא את הספר נצחק? או אולי נתרגש?
הילדים פותחים את הספר וצוללים לתוך עולם. בספר טוב יש תמיד משהו חדש אך גם משהו מוכר. הקריאה בספר טוב גורמת לילד לפגוש את עצמו, להבין משהו חדש על עצמו ועל העולם הסובב אותו.
המפגש עם הסיפורים בתוכנית סיפורטרון הוא חוויה אקטיבית. הילדים מתבקשים לחשוב, לענות על שאלות, להגיב ליצירה, להיות מטיילים פעילים במסע הספרותי שהם עוברים. מיצירה ליצירה, כל אחת מוסיפה משהו על זאת שקדמה לה.

 

ג'אגלינג- שכבות ב' + ו'  בהנחיית מירי כץ, מוריה כהן ונוי מלכה

תכנית אמנות הג'אגלינג מביאה בפני הילדים את עולם הלהטוטים כך שכל ילד וילדה יוכלו להתנסות ולחוות בעצמם במגוון רחב של כישורים תנועתיים, קוגניטיביים וחברתיים שיש בידינו להציע. עד כה למדנו והתאמנו בכלים – מקל פרח, דיאבולו, כדורים, צלחות מסתובבות. הקבוצות השונות עובדות באופן מעמיק ומהנה ואנחנו מצפים להמשך שנה עם אותה אנרגיה חיובית של למידה והנאה.

מחשבים- שכבות ב' – ה', בהנחיית אדריאן גליטמן ושביט לביא

תוכנית מחשבים שיט"ה מכשירה את התלמידים במיומנויות המחשב והכנה לקראת השימוש במחשב ככלי למידה במאה ה-21. 

בתוכנית הילדים נחשפים למגוון נושאים, ביניהם: צייר – ציור תוך שימוש בצורות גאומטריות וכתיבה, הקלדה, עיצוב טקסט, הוספת תמונות, עיצוב עמוד. – WORD, Power point, יצירת מצגות, הוספת תמונות, חיפוש מידע באינטרנט, עבודות חקר, סרטוני אנימציה, כרזות, משחקים מתוקשבים, יצירת סרטוני אנימציה- Pivot, אינטרנט – חיפוש מידע ממוקד, משימות מתוקשבות, קומיקס – יצירת סרטוני קומיקס תוך שימוש בדמויות ובועות דיבור, תכנות – אתרי לימוד תכנות לתלמידים, שימוש בפקודות ליצירת תנועה.

 

בני מצווה – שכבת ו' בהנחיית גילה שיינברג

שנת הבת או הבר מצווה מזמנת לתלמידים ולתלמידות, כמו גם למשפחה כולה, מפגש עם הזהות היהודית והישראלית והקשר בין שתי הזהויות. שיח זה הולך ומתרחב כיום בחברה ובתרבות הישראלית בכלל.

התכנית שלנו מתחברת לשיח יהודי מגוון המתבונן על מעגלי החיים היהודיים והטקסטים שנאספו לאורך הדורות בהיבטים נרחבים: תרבותיים, ספרותיים, ערכיים, היסטוריים, פרטיקולריים ואוניברסליים. התכנית מזמנת את השיח הזה הכולל את ארון הספרים הישראלי היהודי והאוניברסלי מספרות התנ"ך ועד משוררים מודרניים בימינו. מושגים מרכזיים העולים מהיהדות כתרבות, הכוללת את זרמיה השונים, מתוך עמדה של פיתוח זהות יהודית ישראלית פלורליסטית על ריבוי קולותיה השונים .

התכנית שמה דגש על מעגל ההתבגרות , השייכות לחברה ולעם, תוך התייחסות למורשת המשפחתית והקהילתית – היהודית והישראלית. כל אחד מאתנו הוא חלק משרשרת דורות שלא תנותק – בה כל דור משפיע על קודמו וכל דור משנה ומוסיף על קודמו. התכנית מעודדת את הילדים שלכם להכיר בערכים ובמנהגים שספגו בבית ההורים ובמקביל מעודדת לשאול שאלות של רלוונטיות והתחדשות.

תכני הלימוד מועברים בדרך חווייתית של לימוד משותף, משחק ושיח פתוח ומאפשרת חיבור לחוסן הפנימי של הילד, הכרה בתעצומות הנפש שלו ובנקודות החוזק שיסייעו לו בעתיד.

 

כדורסל – שכבת ג' בהנחיית שלומי שקד

תחום הכדורסל בתכנית קרב שם דגש  על לימוד המיומנות בכדורסל ועל שיתוף פעולה דרך המשחק הקבוצתי. הילדים יילמדו לכדרר, למסור , לעשות צעד וחצי ועוד. הכול תחת הדרכתו  של מדריך מקצועי ומיומן.

 

כדוריד – שכבת ד' בהנחיית מור אבנעים

ענף הכדוריד בצמיחה מתמדת, שילוב בין ענף הכדורגל לכדורסל המאפשר לילדים ללמוד מגוון תנועות חדשות. בעזרת כדור הכדוריד הם לומדים למסור ולתפוס בצורה מדויקת. כל זאת דרך משחק והנאה.